Textilní sněhové řetězy AutoSock 830 pro osobní vozy mají výbornou přilnavost textilních „sněhových ponožek“ na sněhu i ledu je zaručena díky jedinečnému využití vodního filmu, který se tvoří mezi pneumatikou a jízdním povrchem. Jedná se o jednoduchý návlek na pneumatiku, vyrobený ze speciální umyvatelné textilie s cílem zvýšení přilnavosti pneumatiky při řízená vozidla na náledí nebo na zasněžených silnicích. Hlavní předností oproti řetězům je rychlé a snadné nasazení i sundání, velmi podobné navlečení ponožky na nohu. Balení AutoSock je označeno symboly německé TÜV SÜD a rakouské Ö-Norm. Ve většině zemí (Itálie, Německo, Česko, Slovensko, Francie, Španělsko, Slovinsko, Andora, Švýcarsko atd.) je AutoSock homologován pro osobní vozy jako plnohodnotná náhrada – ekvivalent ke sněhovým řetězům v místech, kde to dopravní označení nařizuje. AutoSock jako vůbec první výrobce na světe splnil podmínky pro novou normu EN16662-1:2020, kterou schválila CEN v Bruselu dne 27.5.2020.
Vlastnosti textilních sněhových řetězů AutoSock
- schváleno pro použití ve většině zemí (Itálie, Německo, Česko, Slovensko, Francie, Španělsko, Slovinsko, Andora, Švýcarsko atd.)
- perfektní pomocník v zimním počasí
- určené k používání na sněhu a ledu bez štěrkového posypu
- snadná montáž a demontáž i v chladném počasí
- pohodlné při jízdě - maximální rychlost 50 km/h
- nepůsobí hluk ani vibrace
- lehké a snadno skladovatelné ve voze
- samo-vycentrování po obutí na pneu
- pro opakované použití, lze prát v pračce
- nepůsobí negativně na životní prostředí a jsou recyklovatelné
- nepoškozují litá ALU kola
- schváleno TÜV a GS
- doporučeno pro použití u dražších typů vozidel
- schváleno předními výrobci automobilů
- vhodné i pro všechna vozidla s malým prostorem mezi pneumatikou a blatníkem
- vylepšuje vlastnosti el. bezpečnostních systémů (ESP, ABS)
Obsah balení
- skladovací brašna
- 2 ks návleků na hnanou nápravu
- dlouhé rukavice proti znečištění oděvu
Jak to funguje?
Skvělá přilnavost textilních „sněhových ponožek“ AutoSock na sněhu i ledu je zaručena díky jedinečnému využití vodního filmu, který se tvoří mezi pneumatikou a jízdním povrchem. „Sněhové ponožky“ AutoSock kombinují elastické vlastnosti textilního materiálu s technologickým řešením vzoru a typu vláken na povrchu. Přilnavost je docílena díky hrubému vzoru a ochlupeným vláknům. Společně vytvářejí tenkou vodní vrstvu, čímž dosahují dostatečné přilnavosti.
Toto průlomové řešení pro pneumatiky na sněhu nebo ledu ovlivnilo tradiční uvažování automobilového průmyslu a regulačních orgánů. Společnost AutoSock Operations AS. je v současnosti jediným oficiálním dodavatelem protiskluzových řešení na bázi textilních vláken, a to pro 15 výrobců automobilů v Evropě a v Asii.
Životnost
Životnost AutoSock je 300-400 km, ale záleží především na povrchu, kde jsou použity. Nejvíce může AutoSock zničit povrch suchého asfaltu, v podstatě opak toho, na co jsou určeny. V tomto momentu bude mít totiž pneumatika díky tvrdému a suchému povrchu tendenci trhat speciální textilii. Proto by měl řidič po výjezdu ze zasněžené či zledovatělé vozovky na suchou návleky sundat a uložit do vozu.
Certifikace
Společnost AutoSock Operations AS. je rovněž držitelem certifikátu předního rakouského testovacího institutu Ö-Norm (Ö-Norm 5121) a certifikátu TÜV SÜD (Německo) pro protiskluzové zařízení jako ekvivalent sněhových řetězů. Rovněž vládní úřad pro dopravu ve státě Colorado (USA) schválil AutoSock jako protiskluzový prostředek pro těžké nákladní automobily v horských oblastech.
Kde mohu použít textilní sněhové řetězy?
Tento produkt lze použít téměř všude tam, kde je sníh nebo led.
Typickými místy, kde budou potřebné jsou:
- jízda ve městě v zimě
- při zaskočení padajícím sněhem nebo na kluzké silnici
- při výjezdu z vedlejší, pluhem neprotažené silnice u vašeho domova na hlavní cestu
- v horských oblastech, kde jsou nutné sněhové řetězy
Vybrané modely aut
Rozměr |
Modely aut |
265/30 R 19 |
Audi S6; BMW M3; BMW Alpina D3, Roadster; Cadillac ATS; Ferrari LaFerrari; Lexus GS, IS C; Mercedes CLK-Class(AMG), E-Class AMG, SLK-Class(AMG); Porsche 911, Boxster |
265/35 R 18 |
Aston Martin DB7, DB7 Vantage; BMW 5; BMW Alpina B10, D10; Jaguar XJ; Lotus Exige; Maserati 3200 GT, Coupe; Mazda Efini RX-7, RX-7, Savanna RX-7; Mercedes E-Class(AMG); Polaris Slingshot; Porsche 911, 968, Boxster |
265/40 R 17 |
BMW 7, 8; BMW Alpina B10, B11, B12; Chevrolet Corvette |
275/30 R 19 |
Aston Martin DB7, DB7 Vantage; BMW 5; Cadillac ATS; Ford Falcon; Jaguar S-Type; Lexus IS, IS C; Maserati 3200 GT, Coupe; Mercedes E-Class(AMG); Mosler MT900S, MT900S Photon |
285/30 R 20 |
BMW i4, M3, M4; BMW Alpina B5, B6, D5, Roadster; Bugatti Chiron; Cadillac CTS-V; Chevrolet Camaro, Corvette; Daewoo Veritas; Genesis G80; Jaguar F-Type, XF, XK; Lexus GS, RC F; Lotus Evora; Maserati Quattroporte; Mercedes C-Class AMG, CL-Class(AMG), CLS-Class(AMG), SL-Class(AMG); Tesla Model3 |
295/25 R 21 |
Aston Martin DBS; BMW M4; Jaguar F-Type, XF; Maserati Quattroporte |
295/30 R 18 |
Dodge Viper; Porsche 911, Boxster |
295/30 R 19 |
Aston Martin V12 Vantage, V12 Zagato; Audi R8; Cadillac CTS, CTS-V; Lamborghini Gallardo, Gallardo LP560-4, Gallardo LP560-4 Spyder, Gallardo Spyder; Mercedes SLR McLaren; Porsche 911 |
295/35 R 18 |
Chevrolet Corvette; Ferrari 512 M, 512 TR, 550 Barchetta Pininfarina, 550 Maranello, 575M Maranello; Mercedes SLR McLaren; Panoz AIV Roadster; Porsche 911 |
305/25 R 20 |
Aston Martin V12 Vantage, V12 Zagato; Cadillac CTS-V; Mercedes CLS-Class AMG; Porsche 911 |
305/30 R 19 |
Audi R8; Chevrolet Camaro; Ferrari 575M Maranello, 575M Superamerica; Ford Mustang, Mustang Mach 1, Mustang Shelby GT350; Mercedes AMG GT; Porsche 911 (2004-12) |
315/35 R 17 |
Chevrolet Corvette |