EUROSOL DIESEL-SYSTEM je víceúčelové aditivum do nafty, které udržuje výkon naftového motoru na vysoké úrovni a prodlužuje životnost životně důležitých částí motoru. Produkty Eurosol jsou špičkové německé produkty, který jsou již 30 let prodávány a pravidelně upravovány podle aktuálních paliv či olejů na trhu.
Problémy s naftou v nádrži
K nežádoucí kontaminaci motorové nafty dochází buď v důsledku míchání paliv z různých zdrojů, nebo v důsledku zbytků paliva v přepravních a skladovacích nádržích.
Nečistoty v palivu znesnadní nebo znemožní nastartování motoru, motor nebude reagovat a produkovat příliš malý výkon v poměru ke spotřebě paliva. Pro řidiče to znamená silnější tlak na plynový pedál, značnou spotřebu paliva, vysoké emise a vyšší náklady.
Voda
Voda je nejběžnější nežádoucí sloučeninou v motorové naftě. V systému se chová jako houba a absorbuje nečistoty.
- Způsobuje rez a korozi, čímž zvyšuje opotřebení systému přívodu paliva.
- Při 0 °C voda v nádrži zamrzne a znesnadňuje startování motoru.
Špína
Nečistoty se do palivové nádrže vnášejí při každém tankování, což umožňuje jejich hromadění v celém systému.
- Zvyšuje opotřebení palivového čerpadla a vstřikovačů.
- Má špatný vliv na rozptyl paliva ve válci.
- Mikroorganismy způsobují tvorbu hlenu, který ucpává palivový filtr.
Parafín
Při nízkých teplotách se parafín začíná oddělovat od paliva.
- Palivo zhoustne a zakalí se.
- Parafín ucpává palivový filtr.
Jak Eurosol zlepšuje kvalitu motorové nafty?
Eurosol trvale čistí komponenty a přitom není agresivní vůči materiálům, což je výhoda oproti konkurenčním produktům. Odstraněním nečistot z paliva a jeho vstřikovacích složek bude spalování dokonalejší.
Zlepšuje výkon vznětových motorů při studeném startu. Zabraňuje opotřebení součástí v systému přívodu paliva a vstřikování. Zlepšení kvality paliva je v souladu s normami DIN EN 590 a RME, jakož i s předepsanými limitními hodnotami výfukových plynů v článcích 47a a 47b německého zákona o registraci vozidel.
Odstraňuje problémy s vodou
- Váže volnou vodu a kondenzát s palivem.
- Zabraňuje zamrzání vody.
- Zabraňuje rzi a korozi v systému přívodu paliva.
Čistý systém
- Rozkládá zbytky paliva a drobné částice nečistot.
- Trvale čistí celý systém přívodu paliva – od nádrže až po válec.
- Inhibuje vývoj mikroorganismů.
Zabraňuje vylučování parafínu
- Odstraňování parafínu z paliva je posunuto na výrazně nižší teplotu.
- Zabraňuje ucpání palivového filtru parafínovým voskem.
Špatné spalování nafty
Úplné spalování závisí na kvalitě paliva, optimálním množství vstřikovaného paliva a rozstřiku paliva ve válci.
Nedokonalé spalování paliva kromě zvýšené spotřeby způsobuje razantní nárůst emisí nespálených uhlovodíků, CO2, NOx, pevných částic a dalších látek, které dále zatěžují výfukový systém: EGR ventil, filtr pevných částic (DPF/FAP) a katalyzátor.
Kvalita paliva
Z ekonomických důvodů je většina motorové nafty vyráběna způsobem, který splňuje minimální požadavky normy (EN 590, SIST EN 590). To však neznamená, že palivo dosáhne optimální účinnosti.
- Nízké cetanové číslo snižuje účinnost spalování.
- Dnešní motorová nafta obsahuje méně síry, což způsobuje horší mazivost.
- Nespálené palivo odmašťuje stěny válců a ředí motorový olej v pánvi hnacího hřídele.
Vstřikování paliva
Klíčovým momentem, ve kterém vstupuje do hry kvalita paliva a čistota vstřikovačů a válců, je atomizace paliva do válce.
- Nečistoty ve vstřikovačích narušují rozstřik paliva ve válci.
- Nesprávné rozprášení paliva ve válci je příčinou nedokonalého spalování.
- Usazeniny pryskyřice ve vstřikovačích vedou k jejich ucpání a selhání motoru.
Lepení saze a pryskyřice
Kvůli opatřením na ochranu životního prostředí jsou moderní dieselové motory tlumené, což způsobuje hromadění sazí v systému.
- Usazování sazí na pístu a horní části válce ovlivňuje správné rozprašování paliva.
- Saze na sedlech ventilů brání jejich úplnému uzavření.
Eurosol pro úplné spalování
Eurosol DIZEL, aditivum do nafty, s řetězovými efekty, které začínají v nádrži, pokračují ve válci a končí ve výfukovém systému, dosahuje optimálního spalování paliva, zlepšuje výkon motoru a odstraňuje mnoho problémů.
Při stejném množství paliva bude motor produkovat více výkonu a méně škodlivých emisí. Spotřeba paliva se sníží až o 7 % (údaje výrobce). Zlepšený chod bude mít za následek menší hluk vznětového motoru. Lepší spalování snižuje množství výfukových plynů černého kouře.
Lepší výbušnost paliva
- Vyšší cetanové číslo zvyšuje výbušnost paliva.
- Vyčištěné vstřikovače optimálně dávkují palivo a zajišťují správný rozptyl paliva ve válci.
- Méně škodlivých emisí nespáleného paliva.
Čisté komponenty
- Rozkládá nahromaděnou pryskyřici na konci rozprašovače a vnitřní ucpávání.
- Rozkládá saze a usazeniny na pístu a stěně válce.
- Rozkládá nahromaděné saze na výfukových ventilech a sedlech.
Mazací schopnosti
- Maže a chrání celý systém vstřikování nafty a horní část válce.
- Nahrazuje mazání při použití motorové nafty s nižším obsahem síry.
Popel, problém s výfukovým systémem.
Saze a popel se hromadí v potrubí a ve filtru pevných částic. Ta je způsobena spalováním přísad nebo nečistot v palivu. Na rozdíl od sazí se popel při regeneraci nespaluje, takže se hromadí ve filtru pevných částic a časem jej ucpává.
Vedení recirkulace výfukových plynů
Podíl výfukových plynů vrácených do spalování přes EGR ventil u dieselových motorů je až 50 %, což silně zatěžuje motor sazemi.
- Saze z výfuku snižují účinnost spalování.
- Nasáklé saze ve válci snižují životnost motorového oleje.
- V sacím potrubí a EGR ventilu se hromadí saze, které v důsledku toho často selhávají.
Filtr pevných částic
Je to poslední, nejvíce namáhaná a nejnáchylnější část výfukového systému. Množství sazí a popela, které se v něm hromadí, závisí na účinnosti celého systému.
- Popel vzniklý spalováním nečistot a přísad se regenerací neodstraní.
- Snížený průtok spalin přes filtr snižuje výkon motoru.
Vypouštění škodlivých emisí
Bylo prokázáno, že částice (PPM) představují významné riziko pro lidské zdraví, zvyšují riziko plicních onemocnění, rakoviny a poškození kardiovaskulárního a nervového systému.
- Nesprávná činnost filtru pevných částic zvyšuje uvolňování částic DMP do atmosféry.
- Závady EGR ventilu zvyšují kouřivost motoru a emise.
Eurosol zajišťuje čistší výfuk.
Kvalita spalování paliva se odráží v životnosti komponent výfukového systému. Kromě efektivního spalování paliva, jehož výsledkem je méně sazí a popela ve výfukovém systému, má aditivum Eurosol DIZEL vliv také na komponenty výfukového systému a odbourává saze a popel.
EGR ventil
- Čistí saze v EGR ventilu a tím prodlužuje jeho životnost.
- Čistí saze v potrubí recirkulace výfukových plynů a sacím potrubí.
- Recyklované výfukové plyny obsahují méně sazí, takže spalování je lepší a motorový olej vydrží déle.
DPF filtr
- Pomáhá regenerovat DPF filtr.
- Rozkládá saze a popel ve filtru na menší částice a zajišťuje lepší propustnost filtru.
Čistší výfuk
- Okamžitá redukce sazí a černého kouře ve výfuku.
Snadné použití
Aditivum Eurosol DIZEL se přidává do nádrže během každého servisního intervalu.
Použití je vhodné pro všechny dieselové motory.
Obsah dózy 400 ml vystačí na 150 litrů paliva.
U starších vozidel se doporučuje použít jednu plechovku a u moderních vznětových motorů tři plechovky během každého servisního intervalu.